SPIS TREŚCI
- Przed zgłoszeniem
- Nagłe i niebezpieczne awarie - dzwoń od razu do właściwych służb!
- Nieumyślne i przypadkowe szkody (polisa OC)
- Najemcę obciążają naprawy
- Właściciela obciążają naprawy
- Jak zgłosić usterkę?
- Podstawa prawna
Przed zgłoszeniem
Przed zgłoszeniem nam usterki lub awarii upewnij się, że jej usunięcie nie należy do Twojego obowiązku.
Nagłe i niebezpieczne awarie - dzwoń od razu do właściwych służb!
- brak prądu w mieszkaniu (zanim zgłosisz awarię lub zadzwonisz do dostawcy prądu, sprawdź bezpieczniki w mieszkaniu oraz na klatce, dobrym pomysłem również jest zapytanie sąsiadów czy u nich jest prąd - wtedy wiadomo, ze przyczyna nie leży po stornie mieszkania)
- pożar w mieszkaniu (dzwoń straży pożarnej tel: 112)
- zalewanie wodą (pamiętaj aby zakręcić zawory wody lub główny zawór wody - każda chwila zwłoki to większe straty materialne)
- ulatniający się gaz (otwórz okna i dzwoń natychmiast 112 oraz na pogotowie gazowe tel: 992)
- wykrycie CO (czadu) (natychmiast zakręć ciepłą wodę/wyłącz piecyk gazowy, wyjdź z pomieszczenia, przewietrz mieszkanie, a razie pogorszenia samopoczucia wezwij pomoc: 112)
Nieumyślne i przypadkowe szkody (polisa OC)
Skorzystaj z wykupionej przez siebie polisy OC. Pamiętaj, że zgłoszeniem szkody i jej obsługą musisz zająć się sam.
Jak zgłosić szkodę dowiesz się tutaj: Polisa OC Najemcy - jak dokonać zgłoszenia szkody (PZU)
Najemcę obciążają naprawy
- malowanie zabrudzonych, zalanych czy obitych ścian
- oświetlenia (w tym wymiana żarówek)
- odtykanie zatkanych odpływów (w zlewie, w prysznicu, umywalce itp.)
- mocowanie wyrwanych lub poluzowanych elementów, takich jak elementy mebli, zabudów meblowych, lamp, gniazdka elektryczne, przełączniki itp.
- awarie sprzętu AGD spowodowane niewłaściwym użytkowaniem
- wszelkie usterki związane z zakamienieniem elementów, np baterii czy kabiny prysznicowej (w tym wymiana zużytych elementów)
- wszystkie pozostałe naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy i sprzętu
Jeżeli naprawa jest po Twojej stronie, to powinieneś usunąć ją we własnym zakresie i na własny koszt. W razie wątpliwości lub problemów daj nam znać - możemy polecić odpowiedniego fachowca!
Właściciela obciążają naprawy
- sprzętu AGD (chyba, że awaria jest spowodowana niewłaściwym użytkowaniem)
- instalacji elektrycznej (z wyłączeniem osprzętu)
- instalacji doprowadzającej wodę użytkową;
- instalacji grzewczej (w tym pieca gazowego), z wyłączeniem odpowietrzania grzejników;
- domofonu;
- Problemy z wentylacją, w tym awaria wentylacji mechanicznej;
- usunięcie skutków awarii powyższych (np. zalania)
Jak zgłosić usterkę?
Napisz do nas na [email protected]
Podstawa prawna
Szczegółowym przepisem obowiązującym jest art. 681 Kodeksu Cywilnego:
"Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian, podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody."
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł